malpawalewska

Przemówienie D.Eisenhowera na temat przemysłu zbrojeniowego i technologii

In art&technology, Uncategorized on 22 listopada 2008 at 4:58 pm

Wklejam tutaj link do ww. przemówienia, ponieważ wydaje mi się ciekawym kontekstem dla wykładu B. Holmes’a, „Escpaing the Overcode”. Rozważania nad związkiem przemysłu zbrojeniowego i technologii, a szczególnie przemysłu zbrojeniowego i sztuki, wydają mi się wciąż bardzo intetesujące. Dwuznaczny charakter tych związków jest według mnie czymś nad czym powinniśmy się zastanowić, choć ostatnio usłyszałam opinię, że nie ma o czym mówić: wszyscy widzą, że rozwój nowych technologii związany jest z przemysłem wojennym i że na wojnie się zarabia. Takie podejście wydaje mi się okropnie cyniczne i nie kupuję go. Bardziej przekonuje mnie to, co w artykule „Automata in History” , wydanym w Studio International w 1968 roku, napisał Gustav Metzger, który stwierdził, że związek sztuki i technologii, jest dla sztuki zabójczy, ponieważ wikła ją w owo dwuznaczne pochodzenie tych ostatnich.

Nic to, moim  zdaniem warto rozmawiać :)

Oto przemówienie:

I jeszcze jedna rzecz, która kiedyś bardzo mnie zainteresowała i jednocześnie przyprawiła o dreszcze. Jakiś smutny pan w mundurze, na tle kartonowego tła mającego przypominać kwaterę wojskową, opowiada o systemi SAGE.

Wyobraźcie to sobie na ekranie Waszego domowego TV.

Skomentuj

